De Motor

IMG_8045

IMG_8005

Kawasaki presenteert de nieuwe 2018 KX250F, de populaire kwartliter werd nog verder verbeterd en is veruit de meest geavanceerde MX2 machine op markt. Een maximale acceleratie en ongekende souplesse stonden bovenaan de agenda bij de ontwikkeling van de nieuwe 2018 KX250F. Voor nog meer koppel en vermogen over het hele toerenbereik werd het injectiesysteem aangepast, het inlaattraject verbeterd en het uitlaatsysteem nog verder geperfectioneerd. Naast nieuwe instellingen voor het injectiesysteem werd ook de druk van de brandstofpomp verhoogd en de hoek van de injector aangepast. Verder werd de vorm van het inlaatkanaal aangepast en de kelk ingekort. Om het geheel compleet te maken werd de timing van de inlaat verlaat en de compressieverhouding iets verlaagd tot 13.4:1. Om het grotere koppel en vermogen optimaal te kunnen benutten werd het uitlaatsysteem voor de demper verbreed en iets verlengd. Het resultaat is nog meer en beter bruikbaar vermogen in alle toeren gebieden. Met name in het lage- en middengebied is het vermogen enorm versoepeld, waardoor de koppeling aanzienlijk minder gebruikt hoeft te worden.